Sunday, November 27, 2011

Lamps

Ik had in blogland al zoveel lamp make-overs gezien, dat wilde ik ook proberen. Ik kon helaas alleen niet precies de lampvoetjes vinden die ik zocht, dus heb iets gebruikt wat in de buurt kwam.
Dit is hoe ze eruit zagen toen ik ze kocht:


Ik heb ze eerst flink geschuurd en daarna een aantal laagjes grondverf gegeven. Spuitverf gebruiken was makkelijker geweest, maar ik wilde een matte uitstraling hebben en ik heb alleen witte spuitverf glans.
Om te zorgen dat het toch mooi zou opdrogen, heb ik verf verdund.

Ik had zelf nog twee lampenkapjes die ik niet meer gebruikte. Heb de stof voorzichtig van de kapjes getrokken en die vormpjes meteen als patroon gebruikt voor de nieuwe bekleding. Daarna de kapjes ingespoten met spuitlijm en de nieuwe stof erop gelijmd. Maar ik wilde er graag iets persoonlijks van maken, en ik heb een aantal kapjes op andere blogs gezien met letters. Dat moest het worden. Maar wat zet ik erop? Opeens wist ik het: plaatsen van onze huwelijksreis in Amerika! Een aantal ervan dan, degenen die het meeste indruk op ons gemaakt hebben. De plaatsnamen eerst geprint, uitgeknipt en aan de binnenkant van het kapje houden. Met een lamp erachter schijnt het door en kun je het met een textielstift overtrekken.
Dit is het resultaat:

No comments:

Post a Comment

Leuk dat je een reactie achterlaat. Bedankt!