Wednesday, January 25, 2012

Handmade pillow

Weer een post over kussens, maar deze keer zelfgemaakt. Was er een tijdje geleden al aan begonnen, maar steeds niet afgemaakt. Tot afgelopen weekend. Ik heb hem gezien op een Amerikaans blog dat ik wel eens lees, Just Another Hangup Suzanne maakt echt fantastische dingen en ze legt heel goed uit hoe ze dat doet. Je moet er echt eens gaan kijken.
De stof die ik gebruikt heb, komt echt uit Amerika. Die heb ik daar gekocht tijdens onze huwelijksreis. Het is een stevige stof, een soort canvas. In Amerika noemen ze het 'dropcloth' en gebruiken ze het om spullen af te dekken tijdens het verven, vandaar de naam 'druppelkleed'. Maar de creatieve dames daar hebben allang ontdekt dat je veel meer met die stof kunt. Hier is het niet te krijgen, ik heb het in ieder geval nog nooit gezien, dus toen we daar waren heb ik meteen een stuk meegenomen.
Ik heb hem wel echt nagemaakt, maar nu ik weet hoe het moet, kan ik mijn eigen variatie maken.


Het rimpelen is wel een heel werkje, maar het resultaat mag er zijn. Wat vinden jullie?



De bloemen rol je van een reep stof en lijm je tussendoor met een lijmpistool vast. Niet te netjes voor een beetje stoer effect.

Ik mag binnenkort wel op een fair ofzo gaan staan, want mijn huis raakt overvol. Ik vind het superleuk allemaal hoor, maar het wordt teveel om alles zelf te houden. Ik ga nog wel een tweede maken, dan heb ik ieder geval een set.

Liefs Wendy

6 comments:

  1. Wat een prachtige stoere stof en wat is dit een mooi kussen geworden zeg.
    Ik heb even op haar blog gekeken en ze is inderdaag erg creatief. Zelf maak ik ook graag kussens, geurzakjes,harten, stoffenboekjes etc.etc. maar weet ook eigenlijk niet mee wat ermee te doen. Ik wissel telkens maar iets af en ja natuurlijk weggeven is ook alijd leuk..

    Wens je een fijne daqg, Trudi3e.

    ReplyDelete
  2. Hoi Wendy,

    Wat heb je een mooi kussen gemaakt! Ik keek meteen al vol bewondering naar het gerimpelde deel, dat ziet er ook prima uit al was het dan nog een heel karwei! De gerafelde bloemen geven het kussen iets stoers!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie stof zeg, zo stevig en heel landelijk, je hebt er een geweldig kussen van gemaakt, heel stoer en toch een beetje romantisch...

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    ReplyDelete
  4. Een prachtig kussen!Wat knap dat je dat zelf gemaakt hebt. En een setje is natuurlijk heel leuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    ReplyDelete
  5. Wat een prachtige kussen heb je gemaakt en dat stof vind ik helemaal geweldig. Knap dat je dat zelf zo kan maken!

    Liefs Esther

    ReplyDelete
  6. Hoi Wendy,
    Hij is prachtig, een True Beauty!
    Heel mooi, die stoere stof en leuk dat je de bloemen niet zo netjes hebt afgewerkt, een rafeltje mag dus... Heel erg leuk. Het rimpelen lijkt me ook wel een hele toer, maar wel helemaal super mooi.
    Ik wens je een heel fijne avond, en kijk uit naar verdere maaksels van je... Heerlijk om je creativiteit te bewonderen en me daardoor te laten inspireren...
    Lieve groet,
    Mirjam

    ReplyDelete

Leuk dat je een reactie achterlaat. Bedankt!