Sunday, January 29, 2012

Painting words

Allereerst wil ik iedereen, vooral ook namens mijn buurvrouw, heel erg bedanken voor al jullie lieve en leuke reacties op de post over de babykamer. Ze was er echt door ontroerd.

Vandaag wil ik jullie wat dingen laten zien die ik gemaakt heb met letters (woorden) en cijfers.
Ik ben gek op prints met letters en woorden. Het begon in de slaapkamer... Ik wilde graag een pakkende tekst op de muur en had op het internet foto's gezien van mooie muurstickers. Maar die vond ik nogal aan de prijs, die dingen kosten zo € 100,-. Dat kan ik zelf ook wel, dacht ik. Nadat ik de keuze voor de tekst had gemaakt, heb ik het zodanig geprint dat het qua formaat precies boven ons bed paste. De letters voorzichtig uitgeknipt en de vellen papier aan elkaar geplakt. Met een dun laagje spuitlijm op de muur geplakt en dan begint het...met een beetje verf aan de punt van je kwast, de letters opvullen door te tamponneren. Niet vegen, want dan kan de verf onder het papier gaan en is je letter mislukt. Je krijgt er dus een bibberarm van, maar ik moet zeggen, het resultaat mag er zijn. Zeker als je bedenkt dat de muur niet glad is, maar licht gebobbeld. De tekst staat er inmiddels 2,5 jaar en we zijn er nog steeds blij mee.


Op de houten bakjes die op de nachtkastjes staan, heb ik ook een tekst gezet. Maar dat was een stuk makkelijker en sneller. Nu zijn ze natuurlijk ook een stuk kleiner, en deze heb ik na het uitknippen van de letters gespoten.



Ik heb ook eens twee weckpotten voorzien van een cijfer:



Het lijstje met de sleutel dat in de header staat, is natuurlijk ook voorzien van een woord, evenals de lampenkapjes met plaatsen in Amerika.




En ik heb een andere lijst een keer cadeau gedaan aan een vriendin:



En voordat we de nieuwe kussens hadden gekocht, lagen er zelfgemaakte kussens op de bank, voorzien van de eerste letter van onze naam:




Genoeg letters bij ons in huis dus ;-)

Liefs Wendy

8 comments:

  1. Hier nog een fan van letters!! Ik heb het vooral op serviesgoed, maar ik weet zeker dat het hier ook nog eens op de muur komt! Mooi gedaan!

    Lieve groet, Ingrid

    ReplyDelete
  2. Super leuk de tekst op de muur!

    Fijne zondag!!

    ReplyDelete
  3. Hallo Wendy,
    Wat ontzettend mooi geworden, die tekst op je muur. Lijkt me heel erg moeilijk om te doen. Maar ook het woord storage op het houten bakje en de woorden op de lampenkappen zijn prachtig mooi...
    Wat een leuk idee, moet ik maar even onthouden, op deze manier kan het natuurlijk ook heel goed. Nu ik even nadenk, ik heb nog een bak staan hier, die ik ooit tijdens een workshop heb voorzien van het woord ´utensils´, ook getamponeerd, dus ik kan het wel...
    Ik wens je nog een heel fijne zondagmiddag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    ReplyDelete
  4. Heel erg mooi zijn de letters boven het bed geworden
    en tekst super!

    Groetjes,
    Esther

    ReplyDelete
  5. Je bent dus geletterd in huis! Je hebt het mooi uitgevoerd, Wendy!

    Lieve groet,
    Gerry

    ReplyDelete
  6. Ook ik ben helemaal in de ban van cijfers en letters.
    Geweldig om daar mee te decoreren.
    Afgelopen week waren ze bij de a.ction in de verkoop voor € 0.99
    en heb 1 pakje (ik was te laat) kunnen bemachtigen en heb daar al verschillen glazen vazen van tekst mee voorzien.(zie mijn blog).
    Dus....super!!! Ook de bakjes op het nachtkastje zijn erg leuk geworden. Vind dit een goed idee-tje.
    Ik wens je een gezellige week,
    Groetjes, Trudie.

    ReplyDelete
  7. wauw wat heb je de tekst op de muur er strak op gekregen, erg mooi!
    goede tip om te onthouden!

    lieve groet van Tjits

    ReplyDelete
  8. Toevallig kwam ik op je mooie blog. Leuk al die letters in huis! Je hebt de tekst erg mooi op de muur gekregen!

    Ik ga je graag volgen!

    Groeten Maaike

    ReplyDelete

Leuk dat je een reactie achterlaat. Bedankt!